به دنبال انتخاب کف پوش مناسب برای آشپزخانه تان هستید و نیاز به راهنمایی دارید؟

آیا می دانید انتخاب درست کف پوش می تواند تاثیر بسیاری در زیباترشدن کابینت ها و بزرگتر شدن فضایتان داشته باشد؟


آشپزخانه همواره به عنوان قلب خانه شناخته شده است و برای اینکه قلب خانه تپنده باشد، باید تمام سعی خود را داشته باشیم که هر بخش آن با بخش دیگر تناسب داشته باشد و علاوه بر آن باید از دوام و ماندگاری متریال هایی که استفاده می کنیم اطمینان داشته باشیم تا وقت و هزینه ای که برای آن صرف می کنیم، مقرون به صرفه باشد. در این جا سعی داریم درباره ایده هایی نو برای کف پوش آشپزخانه و بهترین انتخاب هایی که می توانید متناسب با هارمونی آشپزخانه خود داشته باشید، صحبت کنیم.برای مطالعه این مقاله ، لطفاً به ادامه مطلب مراجعه نمایید.

کف پوش تراورتن ( سنگ آهک سفید رنگ)
در این آشپزخانه مجلل از کاشی های تراورتن عسلی رنگ برای کف پوش استفاده شده که رنگ محیط پیرامون خود را متعادل کرده است. برای مراقبت از این کف پوش ها به چندبار جارو کشیدن در طول هفته، یک بار در ماه دستمال مرطوب کشیدن و درزگیری سالانه نیاز دارید. تراورتن پولیش شده، در مقابل لکه مقاوم بوده و بهترین انتخاب برای فضای شلوغی مثل آشپزخانه است.


کف پوش بلوطی
در این سبک آشپزخانه با دیوارهای سفید و کابینت های سفید-آبی، بهترین نوع کف پوش که می تواند هارمونی خاصی را در محیط ایجاد کند، کف پوش بلوطی با طرح های تیره است. استفاده از کف پوش چوبی برای آشپزخانه، گرما و زیبایی بی نظیری به محیط می بخشد. اگر قصد دارید از این نوع کف پوش ها  برای آشپزخانه خود استفاده کنید، به یاد داشته باشید که در مقابل رطوبت آسیب پذیرهستند. به همین منظور سعی کنید در پایین سینک و یا هر قسمتی از کف آشپزخانه که ممکن است غذا آن را لکه کند، قالیچه پهن کنید.


کف پوش هایی از جنس سنگ
این نوع کاشی ها که از جنس تخته سنگ های بزرگ هستند، بسیار جذاب بوده و رنگ تیره شان باعث می شود  کثیفی و مو به چشم نیاید. بسته به نوع سنگی که انتخاب می کنید و فضایی که آشپزخانه شما  در آن قرار دارد، مشخص می شود که آیا کف پوش شما نیاز به درزگیری دارد یا نه. مواد و وسایل لازم برای گردگیری و درزگیری این کف پوش ها طبق نوع سنگی که انتخاب می کنید متفاوت است، به همین خاطر به راهنمایی فرد متخصص در این زمینه نیاز دارید.


کف پوش های بامبو
صاحبان این خانه سعی کرده اند با استفاده از کف پوش های بامبوی عسلی رنگ، زمینه رنگی خاکی را در محیط آشپزخانه خود داشته باشند. این نوع کف پوش، نور محیط را دوباره به آشپزخانه برگردانده و باعث می شود آشپزخانه بزرگتر به نظر برسد. تخته های کف پوش بامبو در طرح ها و سایزهای متنوعی عرضه می شوند تا بتوانند پاسخگوی سلیقه های گوناگون باشند. 


کف پوش های آجری
استفاده از کف پوش های آجری در آشپزخانه ای با کابینت های مات و پررنگ، سرزندگی و شادابی به محیط می بخشد. ترکیب رنگ سبز دریایی کابینت ها و قهوه ای آجرها کاملا منحصر بفرد بوده و جلوه زیبایی به آشپزخانه می دهد.


کف پوش های شطرنجی
در این آشپزخانه سنتی سعی شده با استفاده از کف پوش های طرح شطرنجی، حال و هوای شهری و مدرن به محیط داده شود. کاشی های سیاه و سفید وینیل به محیط یکنواخت آشپزخانه جان بخشیده، کاملا مقرون به صرفه بوده و در طیف های رنگی وسیعی توزیع می شوند.


کف پوش های ترکیبی
در این آشپزخانه، ترکیب کاشی های سرامیکی و تخته های بلوطی مورد پسند بسیاری از افراد بوده است. هردو جنس استفاده شده در این کف پوش بادوام هستند و در طی زمان جواب پس داده اند.


ادامه دارد...